ÖĞRENCİLERİN 2024 YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
- Yaz staj tarihleri üniversitemiz 2023-2024 akademik takvimi Bahar döneminde değiştiğinden dolayı:
I.Grup: 08 Temmuz-19 Ağustos
II.Grup: 20 Ağustos- 1Ekim tarihleri arasnda olacak şekilde değiştirilmiştir. 2.grupta staj yapacakların Güz dönemindeki derslerle çakışma ihtimali bulunmaktadır.
- Bütün öğrenciler staj yapacağı kurumu kendileri bulacaklar ve kurumun istediği belgeleri sağlamak zorundadır. Kariyer kapısından kendi doğum yeri (memleketinde) 1. tercih olarak başvuru yapan bütün öğrencilerimize kurum tarafından sms/e-mail/e-devletten davetiye yollanacaktır. Belirli bir süre içinde kabul etmeniz gerekmektedir.
- Adıyaman dışında staj yapacak öğrencilerimize davetiye gelmemiş ise başvuruda bulunduğu il sağlık müdürlüğü veya staj yapmak istediği hastanede bulunan öğrenci işleri birimi ile iletişime geçmesi gerekir.
- Kurumun istediği;
A) Öğrenci belgesi, İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifikası (transkript olarak ibraz edilecek) ikametgâh adresi ve SGK girişi (staj başlamasına 1 hafta kala) e-devletten alınacaktır.
B) Zorunlu yaz staj başvuru formu, staj sözleşmesi, SGK girişi kurumumuz tarafından belgesi imzalı onaylı bir şekilde aşağıdaki linklerden indirilecektir. Staj sözleşmesi doldurulup, müdürlüğümüz tarafından imzalanması sağlanacaktır.
C) Ayrıca kurumun istediği bankadan (kurum size bildirecektir) hesap açılarak IBAN bilgisi de istenmektedir.
D) Sağlık raporu ise bulunduğunuz ildeki hastanenin enfeksiyon biriminden alınabilir.
5. Yaz stajı tarihleri iki grup olacak şekilde ayarlanmıştır. Staj yapacağınız kurum ile staj tarihinizi belirleyiniz ve formda işaretleyiniz. Her bir kurumun kontenjanı olup kontenjanlar dolduğunda grubunuzu kurumun değiştirme hakkı bulunmaktadır. Bu nedenle davetiye geldikten sonra evrakları ayarlayarak erken başvuru yapmanız lehinize olacaktır.
6. Staj sigortanız, zorunlu yaz stajı başvuru evrakında belirtilen tarihler arasında yapılacağından bu tarihler arasında staj yapma zorunluluğu vardır. Bu tarihler dışında staj yapanların stajı geçersiz sayılacaktır.
7. Zorunlu Yaz Stajı Başvuru Formunu eksiksiz doldurunuz, staj yapacağınız kuruma onaylatınız ve stajınız başlamadan en az 10 gün önce danışman hocanıza/öğrenci temsilcisine gönderiniz. SGK girişiniz bu form ile yapıldığından belirtilen tarihe kadar bu evrakı teslim etmeyenlerin SGK girişi yapılmayacak ve staja alınmayacaktır.
8. Zorunlu Yaz Stajı Başvuru Formunu teslim ettikten sonra SGK girişi stajın başlamasına 1 hafta kala yapılacağından, SGK giriş belgesi isteyen kuruma bu belgeyi e-devletten alarak kuruma staj başlamadan önce teslim edebilirsiniz.
9. Yaz stajı başvurusu kabul edilen öğrencilerin “Zorunlu Yaz Stajı Başvuru Formunu” staj bitiminden sonra staj defteri ile beraber bu başvuru formunun ıslak imzalı-mühürlü halinin teslim edilmesi gerekmektedir. Onaylı Zorunlu Yaz Stajı Başvuru Formunu teslim etmeyenlerin staj defteri alınmayacaktır.
10. Yaz stajı değerlendirme formu staj bitiminde ve staj yaptığınız birime teslim etmeniz gerekmektedir. Kapalı zarf içinde size veya üniversiteye kargo ile yollaması gerekmektedir.
11. Stajlarda devamsızlık hakkınız bulunmamaktadır ve yaz stajını eksiksiz 30 iş günü yapmak zorundasınız. Rapor alırsanız mutlaka hemen (en geç 3 iş gününe kadar) çalıştığınız birime ve okula (danışman hocanıza) raporunuzu bildirmeniz gerekmektedir. Rapor alan öğrenci kurumumuza sağlık raporunu göndermediği takdirde staj notu yetersiz olarak girilecektir.
12. Yaz stajı defterini SKS (ADYÜ sağlık, kültür ve daire başkanlığı) biriminden ücreti karşılığında temin edilecek (siz veya arkadaşınız alabilir) ve staj başlamadan önce fotoğraf yapıştırmanız gerekmektedir. Staj defterinin ilk sayfasını eksiksiz doldurunuz ve her gün yaptığınız iş/işlemleri yazınız.
13. Staj bitiminde birim sorumlusuna (ilgili Uzm. Dr. veya sorumlu doktora imza attırıp kaşeletmeniz gerekmektedir. Optisyenlikte ise birim sorumlusuna) staj defterinizi imzalatın. Staj defterinizi okul açıldıktan en geç 3. haftaya kadar okulumuzun yazı işlerine imza karşılığında ve Zorunlu Yaz Stajı Başvuru Formu ile beraber teslim ediniz.
14. Bir sorunuz olduğunda ilk önce danışman hocayla irtibata geçiniz. Yüksekokulumuz da ise agenc@adiyaman.edu.tr adresine bölüm başkanına mail atabilirsiniz.
İlgili Evraklar:
Çocuk Gelişimi Programı Zorunlu Yaz Stajı Başvuru Formu (İmzalı)